Sunday, February 14, 2010

Dimensi Baru Politik : GEJUT KEDAH



BERMULA DENGAN LANTUNAN SEMANGAT : BN MENANG KEDAH SENANG,DITAMBAH LAGI DENGAN JUARA RAKYAT,SAH MOMENTUM GEJUT KEDAH ADA HASILNYA.


TAHUN BARU CINA : yang disambut oleh kaum cina,dah jadi terbalik pula bagi puak-puak PAS di Kedah yang semakin gelabah gedeh kerana depa pun sedar yang sokongan kaum cina kedah pada PAS dah mula merudum,sebab tu lah selalunya orang-orang cina memberikan limau kepada orang-orang melayu secara tradisinya,tapi pada tahun ini PAS pula yang bagi limau pada kaum cina untuk Tahun Baru Cina di Kedah,tergelak orang cina tengok kelaku pemimpin PAS Kedah dok bagi limau 5 biji untuk satu keluarga.

UMNO bersama rakan-rakan komponen BN tetap bersatu mengadakan rumah terbuka TAHUN BARU CINA berkonsepkan 1 MALAYSIA disemua Bahagian di Kedah.(PAS tatak mulih mikin lo).


JUARA RAKYAT : UMNO/BN dari dulu lagi dah jadi Juara Rakyat,apa yang rakyat minta kesemuanya UMNO/BN dah buat,janji untuk rakyat pun masa pilihanraya UMNO/BN tunaikan walaupun hilang hak di Kedah,sah dan nyata hanya UMNO/BN saja yang layak menjadi Juara Rakyat dalam membangunkan dan menyempurnakan kehendak rakyat,ibarat kata sejak dalam perut lagi setiap rakyat malaysia dibela,dipelihara dan dibantu sehinggalah keliang lahat.
* KESIHATAN : UMNO/BN menjaga dengan pelbagai kemudahan dari dalam perut ibu lagi.
* PELAJARAN : UMNO/BN mendidik dengan pelbagai kemudahan dan bantuan serta psarana dari peringkat Pra sekolah sehinggalah ke Universiti dan keluar negara pun diberi peluang yang cukup .
*PEKERJAAN : UMNO/BN ada menyediakan tempat untuk rakyat yang layak untuk berkerja dalam sektor awam maupun swasta.
*PERNIAGAAN: Pelbagai kemudahan dan peluang perniagaan yang disediakan kepada rakyat oleh kerajaan UMNO/BN.
KEMISKINAN : Telah lama UMNO/BN berjuang membasmi kemiskinan dan memberikan bantuan untuk menjadikan rakyat boleh keluar dari kepompong kemiskinan,bantuan dan sokongan UMNO/BN sentiasa berterusan untuk rakyat selagi tafsiran kemiskinan masih ada.
*PEMBANGUNAN : Tiada sesiapa pun boleh menafikan yang UMNO/BN berkerja keras untuk memberikan keselesaan pada rakyat dengan menyediakan pelbagai kemudahan infrastuktur untuk rakyat di desa mau pun di kota.Dan ianya berterusan sejak dari selepas merdeka,kini dan untuk seterusnya.
*EKONOMI : UMNO/BN sentiasa berusaha untuk merancakkan potensi dalam pelbagai bidang bagi meningkatkan hasil negara untuk faedah dan kepentingan rakyat,nyata keupayaan UMNO/BN dalam membangunkan ekonomi negara cukup jelas dengan kebanyakkan rakyat dapat merasai limpahannya.
KEDAH DALAM PENTADBIRAN PAS APA ADA?...
Bekalan air berseh pun dicatu la ni sejak diambil alih oleh SADA.
Tidak ada apa-apa pun pembangunan dilaksanakan untuk kepentingan rakyat.
Kerajaan PAS Kedah banyak mengamalkan slogan retorik kononnya melaksanakan pembangunan untuk rakyat,bila kerajaan UMNO/BN yang membuat pembangunan untuk rakyat depa pun tumpanglah,itulah yang berlaku di Kedah.
MB PAS kerapkali cakap tak tau dan tak tau bila diajukan soalan berkaitan pembangunan,camnikah pemimpin yang nak bela rakyat?...
Sah dan jelas pentadbiran PAS dalam tampuk kerajaan Kedah sekadar jalankan apa yang ditinggalkan oleh Kerajaan UMNO/BN saja.
Rakyat dah sedar ...PAS bukan parti yang boleh menjaga rakyat dan membangunkan negara...sememangnya UMNO/BN lah yang selayaknya dari Dulu,Kini dan Selamanya sebagai JUARA RAKYAT.

























3 comments:

  1. GON XI FA CAI...

    MANYIAK CHIAK LIMAU...KINCHIENG ATA BAWU LIMAU..

    ReplyDelete
  2. Bro,

    url baru UMNO Bahagian Jerai ialah

    http://onejerai.blogspot.com/ Tolong linkkan url baru di blog list tuan...tqvm.

    ReplyDelete

andainya anda yakin maka anda buatlah ulasan,jika tidak yakin,tak usahlah...