Wednesday, March 25, 2009

PEMUDA UMNO: YANG BERSALAH....MENANG

Rasa terpanggil untuk membicarakan perihal pemilihan Jawatan Ketua Pemuda UMNO yang berlangsung kelmarin 25 march 2009.

Kemanakah halatuju Pemuda UMNO?...
Hukuman LEMBAGA DISIPLIN UMNO tidak jelas,calon bersalah diberikan amaran,boleh bertanding dan menang pula.

Perwakilan 304 orang telah mengundi YB Khairy,kenapa?....mesti ada sebab yang tersurat dan yang tersirat.

Akar umbi Pemuda UMNO jelas mahukan Dato Mukhriz untuk Jawatan Ketua Pemuda.

Yang menentukan kemenangan calon UMNO untuk BN dalam pilihanraya bukannya perwakilan yang mengundi YB Khairy sebagai Ketua Pemuda UMNO.

akar umbi yang merasai getir akan menterjemahkan dalam pilihanraya ke 13 nanti dengan menolak calon UMNO dan BN.

Jelas,sudah terang lagi bersuluh,suara akar umbi dalam UMNO tidak dipedulikan oleh perwakilan,mungkin kerana LABA,mereka-mereka ini menidakkan kehendak akar umbi dan membiarkan ahli UMNO mendapat BALA.

Atau adakah UMNO sudah tidak lagi releven untuk membela nasib Bangsa Melayu dan ahli ahli yang marhaen?......atau para perwakilan sudah tidak lagi pentingkan sokongan ahli akar umbi dalam perjuangan UMNO ?.......

Beberapa panggilan dan SMS dari rakan rakan UMNO akar umbi terlalu kecewa dengan keputusan yang telah dibuat perwakilan,ternyata apa yang dirungutkan ada kebenarannya.Mana mungkin orang yang didapati bersalah mengamalkan POLITIK WANG yang di berikan amaran tetapi masih di undi oleh perwakilan,ternyata kuasa wang lebih kuat daripada kuasa pemikir rasional dan perwakilan tidak ada keupayaan untuk berfikir dengan sempurna dengan mengenepikan calon berwibawa yang mampu memperkuatkan UMNO demi survival melayu.

Apa akan berlaku selepas ini?...akan tersaksilah kekalahan demi kekalahan BN dalam pilihanraya di 2 bukit dan satu batang yang akan diadakan pada 7 april nanti.Ahli UMNO akar umbi terlalu muak dan meluat dengan gelagat pemimpin UMNO,Kekecewaan ini akan merebak dan sudah pasti akan merebahkan UMNO/BN dalam pilehanraya nanti.

$$$$$$$$$$$$$UMNO BUKAN LAGI PARTI SURVIVAL MELAYU$$$$$$$$$$$$$$$$$




























No comments:

Post a Comment

andainya anda yakin maka anda buatlah ulasan,jika tidak yakin,tak usahlah...