Saturday, May 16, 2009

UMAT ISLAM BERPECAH...?...

Mantan PM,Tun Dr.Mahathir melahirkan rasa sedih dengan perpecahan umat Islam.
Bukan Tun saja yang terasa begitu,ramai lagi umat Islam yang cukup terasa dengan perpecahan yang sedang belaku dikalangan umat Islam ketika ini.

Kerana inginkan kekuasaan,dengan rakusnya ada pemimpin melayu/Islam sanggup menyepak terajangkan saudara sebangsa dan seagamanya kerana perbezaan fahaman politik.

Bijak pandai melayu/Islam ada yang berdiam diri dan menunggu serta sekadar melihat apa yang akan berlaku tanpa berbuat sesuatu untuk memastikan bertaut kembali sekelian Melayu/Islam.

Yang terbijak dan terpandai pula tidak mengambilkira kepentingan Agama,Bangsa ,demi melebarkan pengaruh dan kekuasaan politik sanggup memecah belahkan perpaduan melayu/Islam.

Akan kemanakah umat Islam dan Bangsa Melayu,jika ramai dikalangan pemimpin kita sering bercakaran sesama sendiri disebabkan dahokkan kuasa politik serta menggadaikan ukhwah dan persaudaraan seagama dan sebangsa?...

Akan teguh dan kuatkah melayu/Islam,jika kita sesama kita sering bertelingkahan?...siapakah yang untung?...

Wahai pemimpin melayu/Islam,sedarlah dan bersatulah demi melihat Agama Islam dan Bangsa Melayu,ketepikanlah perbezaan politik,bertakwalah kepada Allah,jangan teruskan sengketa ini lagi.

No comments:

Post a Comment

andainya anda yakin maka anda buatlah ulasan,jika tidak yakin,tak usahlah...