Sunday, May 17, 2009

WAHARROMMU KALO MAKEI SOGHE,WAHALLALLON KALO BOHAGI DUO,

Terdetik sejenak apabila melihat perkembangan politik dalam Parti PAS (PARTI ISLAM seMALAYSIA).

Isu yang hangat diperkatakan sekarang ini berkaitan pemilihan Jawatan dalam PAS pada MUKTAMAR yang akan diadakan JUN ini.

Antara SEDEKAH dan RASUAH, dalam UMNO isu pemberian wang dikatakan politik wang atau rasuah,dalam PAS pula pemberian wang dikatakan sedekah,kalu dilihat cara wang dihulur adalah sama mungkin sebutan saja yang berbeza.
Nah ambik duit ini buat belanja.............
Nah ambik duit ini saya sedekah buat belanja................(sekadar contoh)

Inilah bahananya menepok air didulang,,,,kadang kadang pendekar pun tersilap langkah,,,
ada ketikanya menampar lalat tapi terkena hidung, kata dulang paku serpeh, kata orang diri sendiri yang lebih.

Bila UMNO gah berusaha membasmikan politik wang, dikatakan dalam UMNO memang banyak main politik dengan wang, pelbagai tohmahan dilontarkan kepada UMNO pada setiap kali diadakan pemilihan Jawatan dalam parti.

Terkini,wabak tersebut dah mula menular dan meresap dalam PAS pula,kenapa ye?...kan heboh sekarang ini dalam PAS sudah ada puak-puak, satu puak ulamak dan satu lagi puak erdogan.
Siapakah diantara dua puak ini yang akan bermain dengan wang?...(fikirlah sendiri)

UMNO dah lama berkuasa dalam memerintah negeri dan negara, PAS baru mula memerintah negeri, masih berbulan madu dan ada ketikanya dah mula termabuk dengan gaya dan cara pegang kuasa, biasalah bila ada kuasa,lenggang lenggok pun dah mula berbeza dari dulu.

PAS sekarang ini pula diresapi budaya sekular "erdogan" seperti yang diwar-warkan,kuasa pun ada wang pun banyak,mulalah membantu kepada yang memerlukan,biasalah hulur kepada yang datang untuk memberi undi,sedekahlah katakan...(kalau nak sedekah kenapa tak sedekah kepada penyokong PAS totok yang dikampong-kampong yang susah dan miskin).

Teringat kata-kata seorang ustaz apabila ditanya berkenaan PAS, mace tu la,dale PAS ni bilo dapak kat kito okey la...dapak kat oghe harghee la...waharrommu kalo make soghee...wahalallon kalo bahagi duoo...(haram kalau makan sorang,halal kalau bahagi dua)

No comments:

Post a Comment

andainya anda yakin maka anda buatlah ulasan,jika tidak yakin,tak usahlah...