Thursday, May 21, 2009

UMNO JERAI: masa untuk bertindak....


Apabila melewati jalan-jalan dikaki gunung Jerai bermula dari gurun sampai ke yan,ketanjong jaga terus ke singkir dan menyusuri merbok,tupah ke lembah bujang sampai ke semeling,ke bedong dan terus kembali ke gurun,terasa macam ada sesuatu yang tidak sempurna,Jalannya memang cantik,kira baik lah,apa yang tak sempurna?..........

Gunung Jerai indah mengawan,dari atas dapat melihat kehijauan sawah padi pada musim ini dan terhampar kekuningan bila waktu musim menuai. Cantik Panoramanya pagi dan petang.
Buakan nak cerita pasal gunung Jerai,tapi terasa nak sentuh sikit pasai UMNO Jerai.

YB Dato Jamil Khir (senator) adalah dari kawasan Jerai,kini beliau menjawat Jawatan sebagai KETUA PENERANGAN UMNO KEDAH.

Difahamkan beliau telah diamanahkan untuk memulihkan kembali prestasi UMNO di kedah,
Jerai yang dulunya diwakili oleh Ahli parlimen UMNO/BN telah tewas kepada PAS pada PRU12
maka Jerai sudah semestinya menjadi permulaan.

Kekalahan calon BN di Jerai bukan kerana rakyat menolak UMNO,banyak faktor yang menyebabkan kekalahan tersebut,antaranya iklim politik pada ketika itu serta faktor kaum.

Keunikan Jerai,UMNO menjadi pilihan rakyat cuma perlu ada pembaharuan dalam melaksanakan proses untuk memenuhi keperluan rakyat,DUN Gurun diwakili oleh MCA/BN menang,tapi kenapa parlimen kalah?...Kedudukan pengundi melayu yang menyokong UMNO dan PAS 50/50,faktor undi bukan melayu yang memberikan kemenangan kepada calon-calon,jika undi itu pergi kepada BN maka menanglah,pergi kepada PAS maka PAS menang Parlimen Jerai.

Itu PRU12,UMNO mesti melipatgandakan usaha untuk memulihkan kembali sokongan rakyat,telah pun nampak riak-riak yang datang daripada kaum-kaum yang menolak UMNO/BN rasa gelisah kini,pendekatan yang lebih harmonis perlu dilaksanakan segera.

Apa pun rakyat cukup-cukup menghargai dan mengharapkan kepimpinan Ybh.Dato Hj.Mohd.Suhaimi sebagai KETUA UMNO BAHAGIAN JERAI dapat memimpin UMNO/BN Jerai dengan lebih kemas dan sempurna serta memenuhi kehendak dan aspirasi rakyat dan pengundi.

Dengan adanya YB Sen.Dato Jamil Khir di Kedah dan di Jerai diramalkan proses pemulihan sokongan orang-orang melayu akan lebih terjurus kepada penyatuan melayu itu sendiri.

Gunung Jerai indah menawan,
Dari kaki mencecah laman,
Kepulangan YB Dato adalah idaman,
Jerai kembali dalam genggaman.

Dato Suhaimi Ketua Bahagian,
Fazillah dan Ikmal Timbalan dan naib,
Pimpinan Dato mesti yang terbaik,
Memastikan UMNO tak dapat aib.

Terimakasih kepada semua wargakerja UMNO Jerai yang telah turun padang,memulihkan kembali semangat juang untuk mengukir semula kemenangan.

1 comment:

andainya anda yakin maka anda buatlah ulasan,jika tidak yakin,tak usahlah...