Tuesday, May 19, 2009

PENANTI : BN tak berminat?...

Sah BN tidak bertanding di PRK PENANTI.
DSAI kata pula BN taja calon bebas.
BN nafikan menaja calon bebas.


Rakyat tertunggu-tunggu PRK PENANTI nak tengok UMNO/BN bertanding,tapi dah tau BN tak bertanding,kenapa BN tak mau bertanding?......

Macam-macam cakap yang didengar, ada yang kata BN takut kalah,ada yang kata BN tau dah tak boleh menang buat apa bertanding,ada yang cakap buat malu saja kalau BN bertanding,pelbagai-bagai andaian lah yang dicakapkan.

BN tak bertanding di PRK PENANTI :
Ada baiknya kerana : BN dah tau kenapa PRK PENANTI diadakan,(wakil dari PKR letak jawatan bukannya mati )PRK dimain-mainkan oleh de facto PKR untuk cari calon TKM 1 Pulau pinang.

2- BN merasakan jika turut serta akan bertambah lagilah dakyah dakyah dan fitnah akan dihamburkan oleh PKR dalam pilihanraya tersebut.

3- Lagi pula apa BN rugi ,kerusi tersebut memang milik PKR sejak PRU12 yang lalu,tak bertanding pun tak rugi apa-apa.

4- BN tidak mahu terikut-ikut rentak dan agenda de facto PKR yang cuba mencari populariti dengan asakan pilihanraya kecil untuk mengajak BN bertanding dikawasan yang dimenangi mereka.Apabila BN ikut serta bertanding maka jentera BN akan berkerja untuk tujuan tersebut sedangkan ramai pemimpin BN berada dalam kerajaan dan perlu menjalankan tugas membina negara untuk rakyat,de facto PKR tidak berkerja dalam kerajaan dan tak payah berkhidmat untuk rakyat.

5- BN tidak bertanding tidak bermakna BN kalah,BN cuma tak mahu tertipu dengan agenda politik de fecto PKR yang semakin risau dengan kes mahkamah yang akan muncul nanti,biarkanlah PKR bersorak riang dulu.

6- BN tunjukkan kematangan kerana tidak bertanding di PENANTI kerana dah tahu apa muslihat PRK tersebut diadakan, dah terang lagikan bersuluh,Fairus diarahkan meletak jawatan untuk membolehkan pilihanraya kecil ,tengoklah macamana Datin Wan letak Jawatan sebagai Ahli Parlimen P.Pauh hanya semata-mata nak bagi de facto bertanding untuk jadi Wakil rakyat dan ketua pembangkang di parlimen saja.

7- Tak ada maknanya BN bertanding untuk tujuan yang hanya sekadar mengajak berperang dalam pilihanraya kecil sedangkan kerajaan BN perlu berkerja untuk rakyat dan negara,memulihkan kembali ekonomi serta berusaha membawa kemakmuran kepada rakyat.

8- Biarkan PKR dengan lagak gaya yang sombong,berlari keliling kampong,membawa labu ,terjerit-jerit hingga terlondeh seluar,lepas tu orang kampong pun akan tahulah apa sebenarnya.............

UMNO janganlah kecil hati,tidak bertanding bukanlah bererti UMNO kehilangan pengaruh,UMNO tetap kuat dan kukuh,sabar saja melihat gelagat PKR dan PR yang tengah kemabukan kuasa sekarang ini.UMNO jagalah apa yang telah jadi kepunyaan UMNO,Biarlah PENANTI dan tak usah dinantikan......biarkan...biarkan....biarkanlah..........

Tingkatkan usaha,terus berkhidmat,InsyaAllah UMNO akan gagah semula.

No comments:

Post a Comment

andainya anda yakin maka anda buatlah ulasan,jika tidak yakin,tak usahlah...