Thursday, May 21, 2009

salakan DAP bersahut-sahutan.........

Selepas menang banyak kerusi parlimen dan kerusi DUN pada pilihanraya ke 12,serta boleh memerintah pulau pinang,DAP yang satu ketika hampir ruyup kini kembali untuk menjuarai kaum cina di malaysia.

Pelbagai isu dibangkitkan untuk kepentingan kaum cina,dengan menjadikan PR sebagai alat DAP terus mengaut keuntungan daripada perpecahan melayu dalam parti-parti politik termasuklah di perak.

GERAKAN adalah rakan BN yang kalah teruk dalam PRU12 pun kadangkala terikut-ikut rentak DAP untuk menuntut hak untuk kaum mereka.

MCA rakan BN yang paling kanan juga mendesak untuk mendapat pelbagai perkara untuk kaum mereka dan ada ketika nya menguriskan hati UMNO yang menjadi tunjang BN.

Kita faham MCA dan GERAKAN untuk melonjak menjadi juara kaum mereka,tapi mereka juga harus ingat,apa yang didesak untuk dapatkan itu ini biarlah secara lebih berhemah serta melihat kepentingan melayu dari aspek yang mana dulu dan yang mana kemudian.

DAP memang terus-terusan akan melontarkan provokasi dalam setiap isu untuk kaum mereka,dah tentu salakan chauvenis ini akan mendapat sokongan kaum mereka tanpa mengira parti .Kaum ini lebih fokus kepada kaum mereka sendiri dalam memperjuangkan sesuatu isu itu.

Dengan perpecahan Melayu,DAP telah memperolihi kekuatan dengan kaum mereka yang bersatu atas satu tujuan,Melayu PAS,PKR yang yakin untuk mempergunakan DAP ternyata akan memusnahkan penyatuan melayu itu sendiri.

Melayu dijadikan alat untuk memulakan sayembara isu yang dibangkitkan,dan kemudiannya akan didesak oleh DAP dan Ngo-ngos serta parti-parti melayu yang lain. Provokasi yang dibuat sampai ada ketikanya pemimpin UMNO pun turut melatah.

Orang-orang melayu masih lagi menggenggam penumbuk politik bersengketa sesama sendiri,berebut jawatan dalam parti sendiri,UMNO dan PAS sering bertelagah pendapat,PKR menjadi racun memusnahkan bangsa sendiri,kaum-kaum yang seangkatan dengan DAP melihat,bertepuk dan melenggok tari ,tersenyum melihat kemusnahan melayu.

Lihat isu-isu terkini,siapa yang akan untung,melayu akan untungkah daripada kekalahan UMNO?...PAS akan kuatkah bila UMNO tewas?...Sedarlah,melayu UMNO,melayu PAS akan hancur jika tiada penyatuan untuk memperkukuhkan ukhwah dan persaudaraan Islam sesama kita.Jangan dibiarkan PKR melacurkan masa depan melayu kepada DAP dan kaum-kaumnya,
Jangan lagi kita lihat melayu dijadikan alat untuk memusnahkan bangsa sendiri,tolaklah pemimpin yang menjadi talibarut kepada usaha menghancurkan melayu

No comments:

Post a Comment

andainya anda yakin maka anda buatlah ulasan,jika tidak yakin,tak usahlah...