Thursday, April 22, 2010

BN terus UNGGUL..........

Kedudukan di HULU SELANGOR kini menjadi sengit dengan satu lawan satu antara BN dan PKR selepas dua calon bebas menarik diri.

Apakah BN dengan jaguhan taruhan dari MIC akan berjaya merampas kembali kerusi HS dari tangan PKR?........Itu hanya pengundi HS yang mampu memberikan jawapannya.


Dengan pelbagai kemelut keluar parti yang melanda PKR ternyatalah yang parti itu bermasaalah dan dari dulu pun sah jelas tiada hala tuju cuma bersandarkan kepada adu domba dan retorik pemimpin mereka saja,kini bila ke medan pilihanraya nampak sangat kerapuhan mereka namun keangkuhan tetap menguasai PKR.

BN memiliki peluang cerah untuk kerusi parlimen HS,tetapi harus diingat bahawa keputusan undi dari pengundi adalah kata muktamad,tetapi dari gerak kerja serta kesungguhan jentera BN ternyata kemenangan telah tersedia,tetapi politik boleh jadi disebaliknya.

PKR sebenarnya telah rebah bila mencalonkan siZaid sebagai sabungannya,tetapi merit politik pilihanraya mengizinkan maka berlakulah pertandingan,tiada gagasan alternatif membungkar agenda BN dek kerana terpaksa mempertahankan isu moral yang terpalit pada si calonnya.Lantaran MALU tapi MAHU ya tak ya bertandinglah juga.

Bila berada di HS dapat dilihat dan diterjemahkan bahawa kedua-dua parti yang bertanding sibuk mempertahankan diri masing-masing,biasalah momentum pilihanraya namun jika disemak dengan jelas nyata PKR ketiadaan jentera yang padu sebaliknya menumpang PAS dan DAP,andaikata PAS dan DAP berdiam diri maka terkonteng-kontenglah PKR ibarat nyawa ikan.

Pengundi HS mesti berhati-hati dalam memberikan undi mereka nanti,jangan kerana terpengaruh hari ini menyesal dikemudian nanti,tengok parti dan tengoklah calon,jika memilih calon yang hanya berkerja untuk menjaga reputasi diri bermakna harapan pengundi HS akan berkecai dengan sendirinya dan jika tetapkan pendirian memilih calon dari parti yang berwibawa dalam membela nasib rakyat akan bertambahlah seri dan pengharapan serta impian rakyat HS akan tertunai.

Kembalikan kerusi parlimen HS kepada BN jika nak pembelaan yang berterusan dan rakyat akan menikmati kesempurnaan,jangan biarkan hidup anda di HS musnah akibat politik omongan yang terpesong hinggakan rakyat kesal sesal tak berkesudahan,tolak PKR rakyat sempurna,pilih PKR rakyat merana.

No comments:

Post a Comment

andainya anda yakin maka anda buatlah ulasan,jika tidak yakin,tak usahlah...