Friday, July 24, 2009

Indahnya Pantun Retorik Nik Aziz...


Menteri Besar PAS Kelantan Dato Nik Aziz Nik Mat ketika menyampaikan ucapan di KELANTAN FIESTA 2009 bertempat di Hotel Renaissance Kuala Lumpur semalam begitu menghargai Dato Mustapa Mohamad yang bersetuju menjadi penanung.

Dato Nik Aziz berkata, ini akan jadi titik tolak ujian keikhlasan kedua-dua pihak dalam perkongsian nikmat yang dianugerahkan Allah.

Siap dengan pantun lagi dari Dato Nik Aziz...



" Cantik-cantik durian Bangkok,
Cantik lagi buah Delima,
Siapa kata Kelantan menolak,
Asalkan baik kami terima. "

" Durian kunyit isinya kuning,
Dimakan oleh Tuan dan Puan,
Hubungan baik damai dan hening,
Semoga terjalin demi kesejahteraan."

Dato Mustapa Mohamad yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri adalah Penaung KELANTAN FIESTA 2009 yang dianjurkan oleh Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) dan Redcarpet Worldwide Sdn.Bhd.


Komen,

Amboi,amboi,amboi...bab yang ni satu bukan main lagi Nik aziz berpantun dan bermadah...betui lah sama-sama dari kelantan...siap lantik sebagai penaung lagi kononnya nak berpadu lah kut...
Kalau tak dak untung nak ka TG Na kat Dato Pa tu?...ish..ish..ish... tu dia aihh...kalau la Tok Pa tu bukan menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri...agak-agak Tok Pa ni boleh jadi Penaung tak?...nampak sangat BERKEPENTINGAN ...waharammu kalo make sorhe...wahallallul kalo bagi duwo...tak gitu Tok Guru...he..he..he..

Hari ini dalam Berita Dato Nik Aziz beretorik lagi kononnya nak pula berkerjasama berpadu dengan UMNO/BN...Awat tok guru,baru terjaga dari tidog ka?...kalau betoi apa yang tok guru kata lagu tu baguih kut nooooo...biag bagi melayu bersatu tok guru oiiii...Islam jadi semakin kuat, tok guru kan pemimpin Islam,tak kan nak bagi Islam lemah kut...pikiag tok guru jangan tak pikiag....






4 comments:

  1. Nak jawab pantun tok guru boleh??

    Durian kunyit isinya kuning
    Dimakan oleh Saiful Bukhari
    Stor kunyit baunya hancing
    diminat oleh anwar al juburi !!!

    ReplyDelete
  2. keh..keh..keh..
    Stor kunyit baunya hancing,
    Diminati oleh anwar aljuburi,
    Balun sampai terkentut terkencing,
    Jaga-jaga keras pula dia buat lagi !!!

    ReplyDelete
  3. Aljuburi gelaran diberi
    oleh mat sabu sang pencaci
    kemut keliling itu yang dicari
    kunyit bertempel tidak dipeduli

    ReplyDelete
  4. salam:

    Moga-moga UMNO juga mereka dan mencipta Retorik panduan sekadar halua telinga anak bangsa.

    Cukuplah apa yang berlalu..jadikan satu iktibar yang cukup berguna..jangan terus dibuai mimpi2 sejarah bangsa Hantuah dan Hang Jebat yang derhaka.

    Kerana Waktu ini...cabarannya lebih berganda..bukan lagi setakat menghunus keris warisan bangsa...Kerana hari ini ia hanyalah satu Replika pada bangsa.

    wassallam

    ReplyDelete

andainya anda yakin maka anda buatlah ulasan,jika tidak yakin,tak usahlah...