Monday, July 20, 2009

JERAI jemput DATO SERI NOH OMAR

Berita dari orang terkuat Dato Mie, JERAI telah menjemput Menteri Pertanian dan asas Tani Dato Seri Noh Hj.Omar untuk merasmikan PERSIDANGAN TAHUNAN UMNO JERAI yang akan diadakan pada 1hb.8.2009 Hari Sabtu bertempat di SMKA TITI SERONG YAN.

Tertarik juga kerana kehadiran Dato Seri Noh Omar boleh diibaratkan datangnya seorang tokoh UMNO yang memimpin sebuah kementerian yang berkaitan pertanian ke Jerai.kerana di Jerai kebanyakkan anggota UMNO yang menyokong Kerajaan di akar umbi terdiri daripada Petani,Peladang,penternak dan Nelayan.

Ini adalah peluang terbaik buat ahli UMNO akar umbi daripada golongan petani,peladang,penternak dan Nelayan dapat berjumpa terus dengan pak menteri dan menyuarakan apa jua masaalah yang menimpa mereka. Dato Seri Noh adalah seorang yang terkenal dengan buat apa yang dicakapkan serta mesra dengan rakyat.

Kehadiran yang di undang ini mungkin akan dapat membantu menyelesaikan segala permasaalahan yang berlaku kepada petani khususnya penanam padi dan nelayan di Jerai ini,semua masaalah yang dianggap tradisi ini wajar diketengahkan kepada pak menteri supaya dapat ditangani dengan segera,harap-harap dapatlah Petani dan nelayan terus berjumpa dengan Dato Noh,jangan pula disekat dan dihalang almaklumlah kadangkala dek terlalu ghairah nak jek pak menteri maka terlupa pula nak bagi laluan kepada pak tani dan nelayan nak berjumpa pak menteri.

Jika jadi kenyataan kehadiran Dato Noh ke Jerai,sekalong tahniah buat UMNO Jerai dan Dato mie (depa kan sama dalam kelab alumnai ) dan akan bertambah gembiralah petani dan nelayan JERAI jika semua masaalah yang dibangkitkan dapat ditangani dengan segera.

1 comment:

  1. Aku harap bila mai tang jamuan nanti takdak dah stail2 dolu, siap ada meja vip. Biaq dia dok betinggung sekala dengan akaq umbi.

    Kalau Pemuda tu biaq pilah.....dah lepaih dah!

    ReplyDelete

andainya anda yakin maka anda buatlah ulasan,jika tidak yakin,tak usahlah...