Sunday, July 19, 2009

KEDAH SEJAHTERA ...RAKYAT SENGSARA...

Kedah Sejahtera ???...Kerajaan Kedah pimpinan PR (PAS) yang diketuai oleh YAB Ustaz Azizan yang juga ADUN Sg.Limau sebagai Menteri Besar masih belum lagi boleh berkata Kedah Sejahtera...yang dok kata hanyalah kaki-kaki kipas MB dan juak-juak yang dulunya pembangkang kepada UMNO/BN. Dah pun setahun tiga bulan memerintah kedah tak dak apa pun yang membanggakan rakyat selain dari cerita tak puashati rakyat sana dan sini saja.

Isu BABI yang lapuk pun dicungkil lagi,masih ada rakyat yang tak puashati...nak sejahtera macam mana kalau ditempat lama pun rakyat kacau...lepas tu nak bawa pi pula kat sg.tok pawang...rakyat situ pula membantah...tu BABI punya pasai la. Rakyat di sg.tok pawang pun dah demonstrasi dan membantah pasai Kerajaan Kedah pi buat pusat cucuk babi di sg.tok pawang.Apa ingat orang Sg.Tok Pawang dan kawasan sekitarnya boleh sejahtera ka buat pusat cucuk dan kandang BABI disitu?...aparah punya akai ni...

Setakat lanie boleh dikatakan belum ada apa-apa perubahan yang dibuat oleh Kerajaan Negeri pimpinan PR Kedah dan YAB Ustaz Azizan pun banyak beretorik dan penjenamaan semula projek-projek mega yang dirancang oleh Kerajaan Kedah pimpinan BN dulu yang kini dilaksanakan mengikut Jenama baru seperti SULIHH (SUNGAI LIMAU HIDRO HUB) yang dulunya dikenali sebagai ZIPY. Mungkin berpindahnya Pusat Cucuk Babi di kg.Berjaya di aloq setag ke sg.tok pawang adalah satu-satunya perubahan yang dilakukan oleh Kerajaan Kedah pimpinan PAS ini sehinggakan ada yang mengatakan Kedah Sejahtera Rakyat pula sengsara.

Banyak perkara yang boleh dipersoalkan oleh rakyat berkaitan Kedah sejahtera...kesejahteraan apa yang dibawa untuk rakyat?...yang banyak ternampak ialah BILLBOARD Kedah Sejahtera saja?...bagaimana dengan pencapaian rakyat kedah dalam semua aspek kehidupan sosio ekonomi dan pendidikan?...sejahtera ka?...masih ramai lagi rakyat kedah yang miskin bergelendangan cari makan kais pagi makan pagi kais petang makan petang...berapa ramai warga emas yang tidak terbela nasib mereka...apa yang terjadi kepada anak-anak yang ketiadaan ibubapa (yatim piatu) yang hidup melarat...bagaimana dengan gejala sosial yang semakin meningkat dengan menheret remaja-remaja melayu kelembah maksiat...pertumbuhan bagai cendawan lepas hujan mesin-mesin judi di kawasan kediaman melayu...apa kerajaan kedah lakukan untuk mengatasi semua permasaalahan tersebut?...

Setakat lanie Kerajaan Kedah tak buat apa pun cuma menyandarkan saja masaalah tersebut kepada Kerajaan Pusat BN untuk menyelesaikannya. Yang ada hanya cakap politik untuk mengacaubilaukan fikiran rakyat...macam tu saja ka kedah sejahtera?...banyak masaalah rakyat jelata yang tidak diselesaikan dan rakyat akan terus sengsara biarpun diwar-warkan Kedah sejahtera.

No comments:

Post a Comment

andainya anda yakin maka anda buatlah ulasan,jika tidak yakin,tak usahlah...